نقشه برداری زیرزمینی تونل

نقشه برداری زیرزمینی تونل
گروه: خدمات نقشه برداری

نقشه برداری تونلی نوعی نقشه برداری زیرزمینی برای ساخت تونل است. روش ها و روش نقشه برداری زیرزمنی تونل مورد بحث قرار گرفته است. دستورالعمل های ویژه در مورد نوع بررسی و تجهیزاتی که باید در روش نقشه برداری تونل برای ساخت تونل استفاده شود. ابتدا توسط برنامه ریزان ارائه می شود.

اشتراک:
مشاوره و راهنما
نقشه برداری زیرزمینی تونل
در صورت نیاز به مشاوره می توانید از طریق این شماره با ما در تماس باشید: 09128571822

نقشه برداری زیرزمینی تونل

نقشه برداری تونلی نوعی نقشه برداری زیرزمینی برای ساخت تونل است. روش ها و روش نقشه برداری زیرزمنی تونل مورد بحث قرار گرفته است. دستورالعمل های ویژه در مورد نوع بررسی و تجهیزاتی که باید در روش نقشه برداری تونل برای ساخت تونل استفاده شود. ابتدا توسط برنامه ریزان ارائه می شود.

روش اساسی نقشه برداری تونل این است که خط مرکزی را در زمین تراز کنید. و آن را به تونل منتقل کنید. این همچنین شامل تسطیح سطح روی زمین و قسمت داخلی تونل است.

نقشه برداری زیرمینی تونل

همه چیز از یک منبع واحد

تونل سازی مدرن مشمول خواسته های متعددی است. شرکت های تونل سازی باید هزینه ها را پایین نگه دارند. پروژه ها را در زمان کمتری به پایان برسانند. و همچنان از استانداردهای ایمنی و کیفیت بالا پیروی کنند.

نقشه برداری تونل یکی از شایستگی های اصلی آروین سازه است. خدمات نقشه برداری جامع و استفاده از راه حل های اندازه گیری نوآورانه به طور چشمگیری به ارتقاء فرایندهای ساختمانی کارآمد و ایمنی بالای پروژه کمک می کند.

چندین سال تجربه همراه با راه حل های جدید نقشه برداری – کارشناسان نقشه برداری تونل ما تمام کارهای نقشه برداری و نظارت را برای هر مرحله ساخت و ساز از یک منبع واحد ارائه می دهند.

روشها و روال نقشه برداری تونل

مراحل مربوط به نقشه برداری تونل در موارد زیر به تفصیل شرح داده شده است. 1. روش اولیه، انجام یک بررسی اولیه است که بعداً با بررسی خط در سطح منطقه مورد بررسی دقیق تر می شود. 2. از آغاز حفاری ، به عنوان بخشی از ساخت تونل. ضروری است با خط مرکزی که قبلاً مشخص شده است، دقت حتی یک دقیقه را حفظ کنید.

هنگامی که منطقه جدیدی از حفاری آغاز می شود، خط مرکزی کار قبل از اتمام باید بر روی صورت جدید منتقل شود. وقتی روی مخالف با سرفصل های مجاور برخورد می کند، هیچ گونه تغییر خط مرکزی در جهت عمودی یا افقی پذیرفته نمی شود.

3. مهندسان معمولی در حال عبور و مرور و کار مناسب ، نتایج رضایت بخشی را برای ساخت تونل های کوتاه ارائه می دهند. 4. ترانزیت تونلی که بزرگ و پیچیده است. در سطح خطی نصب می شود که به حفظ افقی محور عرضی کمک می کند. این برای ساخت تونل طولانی ضروری است. 5. ابزارهای ذکر شده در بالا باید به صورت دوره ای تعمیر ، کالیبراسیون و همچنین بررسی شوند.

روش تسطیح

6. روش تسطیح به روش عادی انجام می شود. اما مناطق دارای شیب تند با نهایت دقت اندازه گیری می شوند. این امر با داشتن مقادیر برابر برای دوراندیشی و آینده نگری تضمین می شود. این امر می تواند خطاهایی را که توسط انسان ایجاد می شود ، مانند تعدیل نادرست یا نادرست سازها ، کاهش دهد. 7. دو روش برای اندازه گیری فاصله های افقی وجود دارد.

آنها قدم به قدم و دیدنی های متمایل هستند. هر یک از این روشها را می توان بر اساس منطقه مورد نظر و راحتی استفاده کرد. نوارهای فولادی مورد استفاده برای اندازه گیری به دلیل هر گونه علت تنش یا تغییرات دما از نظر خطا بررسی می شوند. این امر منجر به خطاهای تجمعی در اقدامات می شود. شکل زیر تراز یک خط منحنی را نشان می دهد که بر اساس آن باید ساخت و ساز ادامه یابد.

تراز خط منحنی در نقشه برداری تونل

خط مرکزی منحنی در شکل، ترازهایی است که خط مرکزی تونل باید از آن عبور کند. این منحنی است که باید تعیین شود. سرفصل ها از مماس های کوتاهی تشکیل شده اند که به خطوط منحنی مانند ab ، bc ، cd و غیره کشیده شده اند. برای تعیین خط مرکز منطقه ، جابجایی های مماس های فوق الذکر تنظیم می شوند.

وقتی عنوان تا x y پیش رفت ، نقطه ای مانند ‘n’ روی مماس ها مطابق شکل نشان داده شده است. سپس افست محاسبه شده را تنظیم می کنیم ، یعنی n-o که خط مرکزی عنوان را قطع می کند. پس از هر بار انفجار صورت سر ، خط مرکزی توصیه می کند که منتقل شود.

انتقال خط مرکزی به تونل چگونه انجام می شود؟

انتقال خط مرکزی روشی است که با دقت ، دقت و دقت بسیار انجام می شود. دقت در طول اجرای همان باید هدایت شود ، در غیر این صورت می تواند بسیاری از مشکلات مرتبط را رها کند. بی دقتی می تواند باعث شود خطوط چهره های مقابل به هم نرسند. حتی انحراف کوچک از خط مرکزی می تواند باعث شکستگی بیش از حد شود.

کل این کار نامطلوب هزینه های زیادی را نسبت به آنچه که باید به همراه داشته باشد. این مشکل به این دلیل است که وقتی این روش روی لایه های هارد راک انجام می شود ، خسته کننده تر است. همانطور که در شکل نشان داده شده است، تجهیزات پیشرفته ای برای ادامه کار آماده شده است.

نقشه برداری زیرمینی تونل

ترتیب انتقال نقاط خط مرکز به تونل

از طریق شفت ساخته شده، بام 22 کیلوگرم وزن از طریق شفت خارج می شود، بنابراین دو نقطه خط مرکزی را به شکل زیر به پایین منتقل می کند. به صورت عمودی به سمت پایین انجام می شود. باب سیم با کمک سیم های پیانو که از شیارها عبور می کنند معلق است. که برای حرکت راحت تر سطح بام به شفت متصل می شود.

هنگامی که باب به پایین می رسد ، آنها را با آهن سنگین جایگزین می کنند تا وزن سیم را مستقیم نگه دارد. برای احتیاط بیشتر سیم برای مقاومت در برابر هر نوع ارتعاش یا نوسان ، می توان آن را در یک ظرف روغن غوطه ور کرد. پس از تراز کردن ، خط اتصال دو چوب پره با کمک یک تئودولیت که در کف شفت قرار می گیرد.

که در رابطه با یک نقطه از سقف شفت تعیین شده است ، گسترش می یابد ، همانطور که در شکل نشان داده شده است. یک نقطه مرجع مشابه به طرف مقابل سقف ، در ابتدا اشاره شد ، ساخته شده است. از این رو خط مرکزی در کف شفت مشخص شده و برای گسترش بیشتر تونل ادامه می یابد.

چگونه می توان درجه تونل را منتقل کرد؟

برای انتقال درجه تونل به قسمت پایین شفت می توان از سیم پیانو و ترکیب پل باب استفاده کرد. در اینجا در 5 فوت زیر سطح فنر سقف ، دو نقطه روی سیم مشخص شده است. در ابتدا ، سطح کاهش یافته علامت بالا با توجه به یک معیار یعنی یک نقطه نزدیک به دهانه شفت تعیین می شود.

و بعداً سطح کاهش یافته علامت دوم نیز تعیین می شود. با تمام اندازه گیری های فوق ، معیار در نقطه ای در دیوار کناری تونل تعیین می شود. بر اساس این معیار ، سطوح طبقه منتقل شده و اندازه گیری ادامه می یابد.

تصمیم گیری درباره شکل و اندازه تونل

شکل تونل بر اساس ماهیت و نوع خاک یا زمینی که در طول نقشه برداری و روش حفاری نفوذ می کند ، تعیین می شود. پس از نقشه برداری و کارهای ساختمانی مربوطه ، می توان شکل را انتخاب کرد. اندازه تونل در طراحی اندازه گیری شده است ، زیرا بر اساس محدوده یا نیاز پروژه است.

اشکال تونل ها

در بین مقاطع مختلف ، مقاطع دایره ای بهترین شکل برای ایجاد مقاومت بزرگ در برابر فشارهای داخلی و خارجی است. این همچنین یک ویژگی دیگر برای آوردن اندازه بزرگتر برای قطر کوچکتر دارد. اما از نظر مهندسان ، آنها برای محافظت از آن در برابر ارتعاشات زیاد در استفاده از راه آهن ، دارای روکش و پوشش بالا هستند.

بنابراین ، یک شکل بهینه شده یک تونل با بالای دایره و دیوارهای جانبی عمودی است شکل دیگر نوع نعل اسبی است. آنها با مشکلات مربوط به شکل تونل مدور به خطر می افتند. (منبع)

بیشتر بخوانید: نقشه برداری – نقشه برداری راه