طراحی دکوراسیون داخلی تجاری

طراحی دکوراسیون داخلی تجاری
گروه: طراحی دکوراسیون داخلی

عبارت فضای تجاری به مکان‌هایی اطلاق می شود که به ‌منظور کسب‌ و کار و فروش کالاهای مختلف مرتبط در زمینه‌های متفاوت کاری از آن‌ها استفاده می گردد. امروزه مبحث دکوراسیون داخلی علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده است و دکوراسیون داخلی تجاری یکی از اصلی ترین شاخه های دکوراسیون داخلی محسوب میشود و اهمیت این موضوع بیشتر به این سبب است که اولین موردی که در واحدهای تجاری از اهمیت زیادی برخوردار است و دعوت کنندگی فراوانی دارد دکور موجود در مجموعه است.

دکوراسیون داخلی تجاری امری چالش برانگیز می باشد. فضا باید کارآمد، مقرون به صرفه، و در عین حال منحصر بفرد و جذاب باشد. علاوه بر این، انتظارات دائما در حال تغییر هستند بنابراین کسب و کارها نیز باید تغییر کنند. برای این منظور آنها از طراحان داخلی استفاده می کنند تا نیاز های مشتریان را بررسی کرده و فضا را طبق نظر آنها تغییر دهند. خوشبختانه برخی از ترندهای جدید موجب شده مشتریان جذب این طراحی ها شوند.

وقتی مرحلۀ ساخت و ساز به پایان رسید، طراحان در فرآیند طراحی، ساختار فیزیکی را به ساختاری واقعی و زنده تبدیل می کنند. طراحان داخلی فضای تجاری سبک های مختلفی را بر اساس نیازهای کسب و کار مورد نظر انتخاب می کنند و آنها را با طرح های رنگی، مبلمان، پارچه، دیوار، پنجره ها، آثار هنری، اکسسوری، و غیره عملی و واقعی می سازند. یک طراح داخلی فضای تجاری باتجربه و ماهر می تواند یک کسب و کار معمولی را به یک کسب و کار بینظیر و درآمدزا تبدیل کند. آنها پروژه ها را سریع پیگیری می کنند، جنبه های مختلف کسب و کار را بررسی می کنند و با استفاده از توانایی درونی خود فضاهای بزرگ را طوری طراحی می کنند که مشتریان عاشق آن شوند.

اشتراک:
مشاوره و راهنما
طراحی دکوراسیون داخلی تجاری
در صورت نیاز به مشاوره می توانید از طریق این شماره با ما در تماس باشید: 09128571822

عبارت فضای تجاری به مکان‌هایی اطلاق می شود که به ‌منظور کسب‌ و کار و فروش کالاهای مختلف مرتبط در زمینه‌های متفاوت کاری از آن‌ها استفاده می گردد. امروزه مبحث دکوراسیون داخلی علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده است و دکوراسیون داخلی تجاری یکی از اصلی ترین شاخه های دکوراسیون داخلی محسوب میشود و اهمیت این موضوع بیشتر به این سبب است که اولین موردی که در واحدهای تجاری از اهمیت زیادی برخوردار است و دعوت کنندگی فراوانی دارد دکور موجود در مجموعه است.

در طراحی دکوراسیون داخلی تجاری مراکز خرید باید دیوارها و ستون‌ها را در محلی مناسب قرار دهیم، زیرا آن‌ها تأثیر بسیار زیادی بر روی ویترین‌های واحدهای تجاری و همچنین محل‌های نصب تبلیغات و غیره دارند. ویترین‌ها محل‌هایی هستند که در آن فروشندگان کالاهای موردنظر خود را در معرض نمایش می گذارند. در چیدمان ویترین‌های تجاری باید به اصول جذب مشتری، رنگ‌ها و مصالح مناسب برای طراحی آن‌ها حتماً توجه داشت زیرا این قسمت تنها بخشی است که در دید کلیه مشتریان و رهگذران قرارگرفته و طراحی هر چه بهتر آن باعث بالا رفتن فروش کالا می شود.

دکوراسیون داخلی تجاری امری چالش برانگیز می باشد. فضا باید کارآمد، مقرون به صرفه، و در عین حال منحصر بفرد و جذاب باشد. علاوه بر این، انتظارات دائما در حال تغییر هستند بنابراین کسب و کارها نیز باید تغییر کنند. برای این منظور آنها از طراحان داخلی استفاده می کنند تا نیاز های مشتریان را بررسی کرده و فضا را طبق نظر آنها تغییر دهند. خوشبختانه برخی از ترندهای جدید موجب شده مشتریان جذب این طراحی ها شوند.

موارد حائز اهمیت در طراحی دکوراسیون تجاری

اولین موردی که در طراحی دکوراسیون تجاری باید به آن توجه کنید، نما و ظاهری است که در بازخورد اول در ذهن افراد شکل می گیرد. به طور مثال باید برای طراحی دکوراسیون بوتیک زنانه یا فروشگاه لوازم آرایشی از رنگ های روشن و شاد برای جلب نظر خانم ها انجام شود. رنگ، نوع متریال مصرفی، انتخاب سبک طراحی دکوراسیون تجاری، سبک نورپردازی و به کار بردن خلاقیت در آن، نوع کفپوش، و در نهایت هماهنگی میان تمامی موارد همگی از گزینه های حائز اهمیت در طراحی دکوراسیون تجاری هستند.

کفپوش در طراحی دکوراسیون داخلی تجاری

در انتخاب کف‌پوش باید به نوع کاربری، ویژگی‌های مرکز خرید و درنهایت آنکه مشتریان آن از چه سبک افرادی هستند، توجه زیادی داشته باشیم. در مکان‌های تجاری که بیشتر به‌صورت عمومی و پررفت‌وآمد هستند، معمولاً از سنگ‌های مرمر، گرانیت و سرامیک استفاده می کنند؛ اما در فضاهایی که خصوصی بوده و در محل‌های خاص و گران‌قیمت‌تری واقع‌شده‌اند و رفت‌وآمد افراد در آن‌ها به نسبت کمتر است، در داخل مغازه‌ها از پارکت‌های شیک یا سنگ‌های خاص استفاده می کنند.

طراحی دکوراسیون داخلی تجاری سازگار با محیط زیست

با توجه به اینکه شرکت ها تحت فشار هستند تا به تعهدات اجتماعی پایبند باشند، رغبت فراوانی به سمت استفاده از طراحی های تجاریِ سازگار و دوست دار محیط زیست نیز بوجود آمده است. در حالیکه استفاده از شیشه عموما به معنی هدر رفت انرژی می باشد، پیشرفت های نوین در طراحی پنجره نشان می دهد.
این امر دیگر مورد تایید نیست و شیشه نیز به مرور زمان به گزینه ای در جهت سازگاری با محیط زیست تبدیل شده است. استفاده از شیشه های فتوولتائیک را در نظر بگیرید که نسل جدیدی از با نصب آنها، سلول های خورشیدی بصورت مستقیم در سطح پنجره قرار داده می شوند. این امر موجب جذب انرژی نیز می شود.

دکوراسیون داخلی تجاری چند منظوره

متراژ در تعیین قیمت واحد های تجاری نقش به سزایی دارد از این رو عمده واحد های تجاری دارایی فضایی محدود می باشند و بکار گیری طراحی دکوراسیون داخلی تجاری اصولی مناسب کاربرد این مکانها را چند منظوره خواهد کرد به عنوان مثال صندلی هایی را در نظر بگیرید که مجهر به کشو هایی درطراحی خود هستند استفاده از این قبیل وسایل علاوه بر کاربرد اولیه کاربرد های جانبی نیز برای این مکان ها فراهم خواهد نمود.

ترکیب های عجیب در طراحی دکوراسیون داخلی تجاری

امروزه طراحان داخلی در حال گذار از تم هایی با فرمول واضح و جایگزین کردن آنها با انواع مختلف ترکیب های عجیب هستند تا فضاهای کاری را منحصر بفرد سازند. بعنوان مثال، با افزایش استفاده از کاشی های نامتقارن برای کف که ممکن است گاهی نیز عجیب بنظر برسد، می توان به سبک های جدید و منحصربفردی دست یافت.